Wednesday, February 9, 2011

Gx620 Audio Driver Win7

Innovate, not to succumb ...

Lo dice anche Obama…
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Wikipedia ( http://en.wikipedia.org/wiki/Innovation ) aiuta a capire che cos’è l’innovazione .
Ecco, qui di seguito, una sintesi delle principali considerazioni che si incontrano scorrendone il testo, con qualche ragionevole integrazione o intermezzo...
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Companies can not grow by reducing costs or by using the 'reengineering' only. Innovation is the key element that can produce growth, even as revenues and profits (*).
Innovation should not be confused with the invention.
The invention is limited to that something new (and sometimes important and dramatic) that has taken shape thanks to the inventor.
While both the one and the other implications of uniqueness, innovation involves the use by the interest of society at large and a well-founded expectation of profitability for the innovator. Something
di nuovo ovvero una migliorìa di un qualcosa che già esiste (dispositivo o processo che sia) può essere un’invenzione, un’innovazione, entrambe o nessuna delle due a seconda della sostanza e della possibilità di un suo impiego pratico, diffuso ed economicamente vantaggioso.
Quindi l’innovazione rappresenta lo sviluppo di un’idea, di un concetto, di un dispositivo o di un processo industriale, in un contesto organizzativo volto alla attuazione pratica di un progetto di business correlato.
Da un punto di vista strettamente affaristico, l’innovazione può essere facilmente distinta dall’invenzione: quest’ultima implica il dispendio di denaro per lo sviluppo di un’idea; Innovation involves the conversion of an idea into money ... In the sense that the invention coast commitment to human and economic resources to be implemented, but it is said that the inventor (or his) they could benefit. The innovator, however, profiting from his work.
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Innovation, to develop, requires an environment with the following characteristics:
> Need a popular and recognized;
> business evolved an organizational context;
> an important and innovative technology;
> financial support.
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interesting to examine the appearance 's failure of innovations.
Based on our investigation, a range between 50% and 90% of innovation projects appears to be inadequate or invalid in terms of contribution to the objectives of the organization.
A survey on innovative products that, in three thousand ideas for new products, only a thousand becomes a market success.
The causes of failure can be:
A) outside the organization (eg financial crisis, global economic)
B) within the organization. These can be divided into:
... B1) causes system-dependent organizational and corporate culture:
....... 1. Scarsa Leadership
....... 2. Scarsa Organizzazione
....... 3. Scarsa Comunicazione
....... 4. Scarsa Delega di Mansioni (delega di Responsabilità & Autorità)
....... 5. Scarso ‘Knowledge Management’ (non semplicemente traducibile in ‘Conoscenza Manageriale’, piuttosto tutto un ‘Programma’…, non certo ‘alla Marchionne’…)
... B2) Cause dipendenti dal processo di innovazione in senso stretto:
....... 1. Scarsa definizione degli obiettivi
....... 2. Scarso orientamento delle azioni agli obiettivi
....... 3. Scarsa partecipazione/funzionalità gruppi di lavoro
....... 4. Scarso monitoraggio dei risultati
....... 5. Scarsa comunicazione e accesso alle informazioni.
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Qualche considerazione sul ruolo degli individui nell’organizzazione.
Gli individui sono gli ‘atomi’ dell’Organizzazione più vicini al dettaglio delle attività quotidiane. Negli individui, l’apprezzamento e la cura del dettaglio si combina con la sensibilità nel perseguire l’obiettivo aziendale comune, che consiste nel fornire ed eventualmente innovare un prodotto o un servizio.
Da questo punto di vista, innovation has happened to these strategic structures that engage actively and positively the individual Organization.
Innovation pivots on intrinsically motivated individuals, supported by a shared culture and a real sense of common future.

Finally, one can not but mention the Search function as an indispensable business tool and a source of innovation. But this is another chapter ...

another matter that is still considering the merits of what really happens in individual companies, private or public alike. Sometimes you do the thinking for spot because of (often hallucinatory) what they hear ... Any reference to this or that company, of course, is purely coincidental ... (but not too much ...).


---------- (*) Today, as things go, we might even settle for a more realistic 'resist and survive the crisis' rather than aim for a 'growth' at any cost because they already would be a good result ...
For the meaning of the term 'reengineering' Wikipedia see under ' Reengineering' (the text is in Italian)
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